Zastosowanie mediów społecznościowych w promowaniu firmy

0
2815

Media społecznościowe robią w ostatnich latach ogromną furorę. Do tego stopnia, że coraz więcej osób nie wyobraża sobie, jak można nie mieć konta na Facebooku czy Instagramie. Ok, różnych serwisów tego typu jest na pęczki i jeden połączony z drugim, więc jakby nie było, jeśli opublikujemy coś na wybranym, to zobaczą to nasi znajomi na innych serwisach. Dominuje tu powiedzenie „ jeśli nie ma Cię w Internecie to nie istniejesz”, coraz częściej nie potrafimy poradzić sobie bez ingerencji powiadomień i innych elementów tych witryn w nasze życie. Zapomnieliście już o urodzinach starszego członka rodziny, który nie korzysta z komputera, bo nie przyszło powiadomienie?

Wszystkie powyższe dywagacje prowadzą do jednego wniosku. Obecnie spora część życia przeniosła się do sieci. Być może wiemy o tym od dawna, ale media społecznościowe jako nośnik reklam i promocji własnej marki wykorzystujemy od stopniowo niedługiego czasu. Dla wielu osób to nadal „czarna magia”, inni nie widzą realnego przełożenia na zyski w inwestycjach jakie poczynią na poczet reklamy i tworzenia własnej marki w społeczności internetowej. Jednak taki jest współczesny świat i musimy za nim gonić.

Zacznijmy od podstaw:
Facebook to zdecydowanie najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie. Działa on zarówno na poziomie użytkownika indywidualnego jak i firmy, strony internetowej czy freelancera. Znajdziemy tam grupy zrzeszające ludzi o podobnych zainteresowania, pracujących w zbliżonych branżach, mieszkających w tym samym regionie, grupy dla matek, kucharek, sportowców, ogłoszenia i wiele innych. Takie mniejsze społeczności mogą, w znaczący sposób, ułatwić nam dotarcie do nowych klientów i ich skuteczne pozyskanie, gdyż pomagają w precyzowaniu odbiorcy docelowego.
Jeśli więc prowadzimy firmę – realną czy wirtualną warto stać się częścią takich grup – społeczności, stale je obserwować, wyszukiwać ogłoszenia i zlecenia, jak i umożliwić korzystanie z własnej oferty.

  Nowa perspektywa UE będzie mniej hojna dla polskich samorządów. Muszą one szukać innych źródeł finansowania inwestycji

Strona na FB
FB, czyli Facebook daje również możliwość stworzenia własnej strony firmowej. Może się to okazać ważna zarówno w procesie pozycjonowania, jak i pozyskiwania klientów, gdyż wiele osób spróbuje skontaktować się w łatwy sposób za pomocą wiadomości wysyłanej na firmowym profilu. Powinna ona koniecznie zawierać wyróżniające nas logo. W zakładce „informacje” zawrzyjmy podstawowe kwestie dotyczące naszej działalności, jednak nie warto przesadnie się rozpisywać, gdyż nikomu nie będzie się chciało tego czytać. Konieczne są precyzyjne dane kontaktowe.

 

Tutaj pojawia się pytanie: co dalej?
Nie wiemy co właściwie powinniśmy na takiej stronie publikować. Warto zrobić sobie małą burzę mózgów. Wypisujemy na kartce profil naszej firmy, branże i najdokładniej jak to możliwe określamy grupę docelową. Musimy wiedzieć, kto może czytać nasze wpisy, aby dostosować język i wyrażenia w sposób trafiający do potencjalnego klienta lub współpracownika.

Czytaj więcej na temat promocji firmy w mediach społecznościowych.